a kulcs-kérdés

a húsvéti nyuszi idén is nagyon rendes volt, mert hozott a gyereknek egy kétkerekű rollert. a régi, aminek elől dupla kereke van már nem való ugyebár egy 5+ évesnek.

volt is nagy öröm, csak én morgolódtam folyamatosan, mert mindkét gép az előszobában parkolt nekitámasztva a ruhásszekrény ajtajának, amiben kizárólag az én cuccaim vannak. ennek köszönhetően naponta kb. ötször esett a lábujjamra, térdkalácsomra és alsó végtagjaim egyéb itt most nem specifikált területeire az új roli miközben folyamatosan átestem a három keréken peckesen álló másikon.

az eset főszereplője

néhány napig bírtam, aztán erős felindulásból levittem mindkét járművet az első emeleten lévő babakocsi tárolóba, amely már évek óta kiterjesztett szolgáltatásként a ház lakóinak bringáit rolikat, szánkókat, nyári gumigarnitúránkat is őrzi.

a feleségem közben az újrahasznosítás és az online kereskedelem jegyében meghirdette a régi rollit a neten. tegnap jött is egy boldog anyuka a még boldogabb porontyával – pontosan ilyen háromkerekűt kerestek.

nagyszerű! még mielőtt ideértek volna az asszony lement a tárolóba, hogy felhozza a cuccot és megtisztítsa szépen. mikor visszatért azt mondja:

– valaki bennehagyta a kulcsot a tároló zárjában, ott lógott kívül, amikor lementem!

– hát ennek a fele sem tréfa – válaszoltam én. – nem lenne jó, ha valaki emiatt lenyúlná a bringáinkat! – aggodalmaskodtam, hiszen stockholm sem a régi már, sajnos rendszeresen tűnnek el kerékpárok innen-onnan.

– jó, de most mit csináljak? – szegezte nekem a kérdést.

– szerintem menj vissza és tegyél ki egy cetlit az ajtóra, hogy nálunk a kulcs – okoskodtam bölcsen.

ő pedig megfogadta a rettenetesen kreatív tanácsomat, amitől annyira zseniálisnak éreztem magam, hogy még egy széles, önelégült mosoly is kiült a pofámra. ez azonban nem tartott sokáig, mivel amikor felhozta a képen látható kulcsot az arckifejezésem zavarodottra váltott.

– az hogy lehet, hogy a szomszédnak is olyan fekete abus kulcsa van a bringazárhoz, mint nekünk? – kérdeztem. egyértelmű volt, hogy ekkor még nem esett le nekem mi történt.

aztán amikor kezembe vettem a három napja az ajtóban felejtett kulcsot rádöbbentem, hogy én voltam az a barom, aki otthagyta.

így múlik el az ember dicsősége, élvezzétek a rövid perceket amíg tart!

már csak egyetlen kérdés maradt megválaszolatlanul, de ezt az eset után nem mertem feltenni:

– a nej vajon milyen kulccsal indult neki az akciónak?!

Reklámok

3 gondolat “a kulcs-kérdés” bejegyzéshez

  1. Szerencsed volt hogy nem egy olyan “ujonnan jött” vette eszre mert akkor mar nem lenne gond a tarolo tartalmaval… Egyik ismerös meselte hogy a hazukban levö babakocsitarolo tartalmat siman elloptak egyik naprol a masikra es meg fel sem törtek az ajtajat, valoszinuleg kulccsal mentek be vagy az ajto nem volt jol racsukva…

  2. Csak okulás képpen, hogyan múlik el a “világ dicsősége”. 1976-ban költöztünk a frissen épülő budapesti lakótelep első házainak egyikébe. Ha jól emlékszem 77-ben kaptam meg első nagyobb biciklimet egy jugoszláv gyártmányú Super névre keresztelt kemping biciklit. Mivel a földszinten laktunk, ezért az volt a szokásom, hogy ha elfáradtam vagy megszomjaztam csak letámasztottam a lépcsőház előtt és befutottam a lakásunkba. Egyszer egy nyári estén már csak későn értem haza a biciklizésből és apukám, aki rendszeresen behordta a nehéz biciklit azon a néhány lépcsőn, már TV-t nézett. El is feledkeztünk a bicikliről. Majd másnap reggel megtaláltuk épp úgy ahogy letámasztottam. Nem telt el több tíz évnél és a magasföldszinti erkélyünkre bemásztak és ellopták a kiakasztott farmerkabátomat. Késöbb, elloptak egy üveg bort, majd egy ünnepi ebéd maradákát vitték el jénaistól/fazekastól együtt. Nem voltak a mai értelemben vett bevándorlók. Nem, nem a nyolcadik kerületben sem a Havannán laktunk. A helyzet romlott mindenhol és ennek nagyon sok összetevője van.

Vélemény, hozzászólás?

