swish – ennél svédebb már nem is lehetne

ismét egy termékről fogok írni, de a lényeg a svéd életminőség megnyilvánulása egy szolgáltatáson keresztül.

szóval a történet 2012-ben kezdődött, de én csak a múlt héten találkoztam a tárgyalt jelenséggel a maga valójában. korábban már hallottam mendemondákat arról, hogy kifejesztettek egy aplikációt mobilra, ami arra szolgál, hogy mondjuk a kocsmában a fizetett kört szétdobja egymást közt az asztaltársaság. mivel a svédek annyira nem használnak készpénzt, hogy a cash teljes beszüntetése is napirenden van, nem lepődtem meg teljesen az ötleten.

a minap a lehető legsvédebb kulturális jelenség zajlott a munkahelyemen: jótékony célok támogatása végett loppis-t, azaz bolhapiacot rendztek. itt láttam először, hogy minden pulton kint volt egy swish logóval ellátott papír, amin egy mobil telefonszám szerepelt.

swish

 

a google play-ről félmilliónál is többen töltötték már le ezt az appot, de az itunes appstoreból gondolom még többen; a lényeg, hogy rengetegen használják. minden svédországban jegyzett nagy banknál múködik.

most végre én is telepítettem és aktiváltam magamnak, úgyhogy innetől tudsz nekem lét küldeni, ha megadom a telefonszámom. vagy én is tudok egyszerűen pénzt utalni mondjuk a haveromnak, aki a közösen vett szülinapi ajándékot teljes egészében megelőlegezte.

az élet megint egyszerű és szép.

3 gondolat “swish – ennél svédebb már nem is lehetne” bejegyzéshez

  1. Visszajelzés: ipari tejberizs + faji és szexista megkülönböztetés a svéd munkaerő piacon - Podcast Gyűjtő

Hozzászólás