@WeWereSweden: megalakult a svéd twitter dream team

már követem egy ideje a twitteren a svéd turisztikai hivatal által megálmodott és támogatott @sweden-t, ahol minden héten más civil képviseli svédországot a közösségi médiában. a dolog újszerűségéről, demokratikusságáról és magyar vonatkozásairól már írtam korábban, de most olyasmi történt, aminek nagyon örülök, és biztosan te is fogsz, ha érdekel a téma.

658c64214ccb51153595295e0f2217bd

ez e heti kurátor, aki az egyik legviccesebb az eddigiek közül összeált három korábbi @sweden sztárral. a dream team  @WeWereSweden -ként folytatja a twitteren az ámokfutást angolul. jó ötlet ez a magánkezdeményezés, mert hiába kedveltem meg korábban egy kurátort, nem tudtam élvezni a személyes accountjának a követését, hiszen azok mind svédül mennek.

szóval a fantastic 4 tagjai:

staffan a 30 éves stockholmi humoros cégvezető; a nagy kedvencem frans, az őrült, kreatív meleg srác; az antiszemita fitymás poénjairól, és a gyermeke nyaka körül szoruló vaginájáról elhíresült sonja; valamint mr. blodkorv (véreshurka magyarul).

blodkorv a craigslisten árulja, ami a népé

blodkorv a craigslisten árulja, ami a népé

a képen látható úriember arról híresült el, hogy amikor a svéd turisztikai hivatal megszellőztette, hogy tán csökkentik az @sweden költségvetését, akkor elkezdte árulni a twitter accountot a craigslisten 10 000 dollárért.

lett is persze belőle nagy botrány, de végül saller vagy koki helyett annyi történt kormányzati vonalon, hogy a svéd külügyminiszter rálicitált az árura és 27 hordó nyersolajat ajánlott fel érte, ami minden szempontból nyerő ajánlatnak bizonyult.

a fentiekből egyértelműen kitűnik, hogy non-stop móka és kacagás vár rád, ha te is csatlakozol a @WeWereSweden követőihez. az első 24 órában már ezer másik ember megtette ezt – velem együtt.

Reklámok

7 gondolat “@WeWereSweden: megalakult a svéd twitter dream team” bejegyzéshez

    • az az érdekes, hogy nagyon alacsony a motivációs szintem, mert kb. 95%-os komfortom van itt az angollal. te egyébként már úgy jöttél ki, hogy tudtál svédül,

  1. A második mondat az gondolom, kérdés 🙂

    Én úgy jöttem ki, hogy Mo-n már elkezdtem tanulni svédül (2006-ban), aztán amikor éppen munkanélküli lettem ott (ami kapóra jött), akkor egy pesti intenzív nyelvtanfolyamra is beneveztem (2007), ami 1-2 szinttel magasabb volt, mint az akkori – elég kezdő – tudásom. Ez jó befektetés volt, a tanárnőnk is szuper volt (élt kint Svédországban korábban).

    Aztán amikor kijöttem 2008-ban, rájöttem, hogy persze még eléggé a béka popsija alatt vagyok: van, amit értek, de a legtöbb dolgot nem – megszólalni pedig szimplán nem tudok. Simán ellavírozhattam volna az angollal, de akkor meg semmire nem jutottam volna a svéddel. Pl. direkt nem esett jól, hogy a svéd kínlódásaimra angolul válaszoltak (pl. a boltban), persze előzékenységből :-))

    Aztán a munkahelyemen meg csak svédek voltak a munkatársaim, így én voltam a kakukktojás, aki miatt angolul kell beszélni (a hivatalos céges nyelv ugyan az angol volt, de ha mindenki svéd, akkor nyilván nem angolul kommunikálnak). Volt olyan kolléganő, aki kerek-perec a szemembe mondta, hogy márpedig ez a (kisebb) meeting svédül lesz és kész. Így azért necces volt a szitu. Igyekeztem hamar megérteni a dolgokat és elég hamar eljutottam odáig, hogy mindent felfogtam, ami egy meetingen volt – csak éppen angolul válaszoltam (különben egy évig tartott volna).

    Tapasztalatom szerint hosszútávon (nem tudom, ezt tervezitek-e) a svéd nyelvtudás nemcsak kívánatos, de szinte nélkülözhetetlen. Nagyon-nagyon sok infó csak svédül elérhető és az emberekkel való kommunikáció is teljesen más svédül. Időnként azt gondolom, hogy vészhelyzetben is jó, ha beszéled a nyelvet, persze erre ellenpéldám is van. A magam részéről meg imádom a nyelveket, hogy milyen specialitásaik vannak, aztán a svéd szavakat, kifejezéseket, amik más nyelvben nincsenek, stb. Szimplán a kultúra jelentős része, na.

    Neked sok külföldi kollégád van, vagy hogyhogy nem merült fel eddig a svédtanulás kérdése?

  2. Ja, és a “rövidke” hozzászólásomból még kimaradt, hogy itt kint is sokat tanultam, de a (sokat szidott) SFI-hez nem volt szerencsém: a cégem magántanárt fogadott mellém (sajna az hetente csak 1×2 óra volt, szóval nem sok idő).

    Aztán 2010-ben a malmöi főiskolára jártam (1 évig), egy olyan szakra, amit azoknak indítanak, akik külföldön végeztek főiskolát/egyetemet és svédül akarnak továbbtanulni. Ez nagyon jó volt, rengeteget tanultunk ott.

    Utána még 1-1 különálló svédkurzusra is jártam a lundi egyetemen (gyakorlati nyelvtan, szókincsbővítés, ilyenek). Éljen az ingyenes felsőoktatás 🙂

    De a tanulás folyamatos: könyvek, újságok, tévé, filmek, mindennapi társalgások… A svédek meg szoktak lepődni, hogy még csak 4,5 éve lakom itt és – szerintük – “ilyen jól” beszélek svédül. Ami engem illet, én mindig elégedetlen vagyok.

  3. Hja, az én sztorim is totál más, ez csak a nyelvtanulási vázlata volt 🙂

    Pedig érdekelne a tiéd (konkrétan a nyelvtanulós rész, de a körítés is), majd emlékeztetlek 4 év múlva – remélem, még meglesz ez a blog!!

    IT-területen ugyebár el lehet lenni az angollal, már ahol. Én is ezen a területen dolgoztam – elég specifikus területen – és nem kérték a svédet alapból (persze a való világ mást mutatott).

    Én csak azt nem bírom – és itt nem rólad van szó! -, amikor emberek azt hiszik, hogy a svédországi munkavállaláshoz elég az angoltudás, mert “mindenki beszél angolul”. Ja persze, meg anyanyelvi szinten svédül. Akkor miért is akarna egy cég pont olyasvalakit, aki csak angolul beszél? (Általában azért, mert van benne valami PLUSZ tudás.)

    • abszolut mas a helyzet nyilvan, ha beszelsz itt svedul. ahogy mondtad az angol nem versenyelony az allaspiacon, mert minden sved tud. viszont expatkent es nem bevandorlokent evekig is elvagy itt tokeletesen – persze a kulturabol kevesebbet megtapasztalva.

Vélemény, hozzászólás?

