nem-pénzvisszafizetés

rendszeres olvasóink már értesültek arról, hogy svédországban a legalacsonyabb a készpénzhasználat aránya a világon. mindössze a gazdaság 3%-át teszi ki a kp. és komoly törekvések vannak arra, hogy teljesen megszűntessék a bankjegyeket és érméket.

ingmar bergman

ingmar bergman

a hétköznapokban ez úgy jelentkezik, hogy szinte sosincs nálam pénz csak a plasztik kártya és már képes vagyok kiakadni azon, ha egy boltban nem fizethetek műanyaggal 30 korona (kb. egy ezres forintban) alatt.

szóval a kényelemhez könnyű volt hozzászoknom, de tegnap

valami olyat tapasztaltam a témában, amit még sose nem. lehet, hogy csak túl kelet-európai vagyok és ez máshol is normál, de nekem azért tátva maradt a szám.

imageselőször is itt létezik az “öppet köp” intézménye, ami nagyjából pénzvisszafizetési garanciát jelent. rá szokták írni a számlára, hogy hány napon belül gondolhatod meg magad a vásárlással kapcsolatban. nem is kell indokolnod, csak szépen visszaviszed a cuccot és elkéred a pénzed.

tegnap úgy alakult, hogy egy rendeltetésszerűen nem működő termékkel visszamentünk a boltba, ahol az eladő kedvesen meggyőződött arról, hogy a kibontott termék tényleg diszfunkcionális majd mosolyogva érdeklődött, levásároljuk-e a vételárat vagy visszakérjük.

mi az utóbbi mellett döntöttünk. eddig semmi különös nincs a sztoriban, de ekkor be kellett dugnom a bankkártyámat a terminálba ugyanúgy, mint fizetésnél csak éppen kreditet kaptam a számlámra. tehát nem egy ropogós százast adtak vissza, hanem egy laza csuklómozdulattal visszautalták a pénzemet, ami 3 napon belül megérkezik a bankba.

na ezt nevezem 21. századnak.

20130112-085220.jpg

9 gondolat “nem-pénzvisszafizetés” bejegyzéshez

  1. Ez nem ritka, sőt általános…ha kártyával fizettél akkor nem szoktak kp-t visszaadni. Nekem az lenne a 21. század, ha azonnal rajta lenne a zsé a kártyámon 🙂 Borzasztó, mi?

    (Mondjuk én a bankkártyabizniszben dolgoztam régebben, úgyhogy nem lepődök meg, hogy a pénzáramlás nem csak egyirányú lehet egy POS-terminálon. Ez is egy tranzakciótípus és kész, nem mostanában találták fel.)

  2. az igazan durva az volt amikor a csajom a Stadiumban vett eggyel kisebb meretu ruhaval visszament egy masik Stadiumba hogy csereljek ki… a blokkon egy cipo volt amit egy Intersportban vettunk, szoval masik dimenzio… 🙂 az eladolany mosolygott, felismerte a csak altaluk arult Adidast es keszsegesen kicserelte egy szammal nagyobbra.

    • a legendás sears story: a csávó visszaveteti a junior eladóval a használt téli gumit, miközben egyáltalán nem is árultak ilyesmit. fő az elégedett ügyfél…

      • Amerikaban ugy “bereltunk” holancot, hogy a felfele meno uton levo Walmartban megvettuk, lefele meg leadtuk. Persze ha hasznalni kellett volna, akkor ez nem jatszik, de a csomagtartoban igy legalabb ott volt a kotelezo holanc 🙂

  3. Nekem akkor esett le az állam, amikor a lányom kiscipőjét vittem vissza. Most augusztus végén vettem, kb. szeptember végén levált az egyik cipő talpa, és a másik is fesleni kezdett.
    Bementem a boltba, mondtam a hölgynek, hogy tönkrement a lányom cipője. Még ki se vettem a szatyorból megmutatni, hogy tényleg szétesett, nem kérdezte, mikor vettem, nem kérte a blokkot, hanem már kérdezte is kedvesen, hogy akkor “A pénzt szeretné vissza vagy csere lesz?”
    Én meg ugye olyan rémtörténetekhez vagyok szokva, hogy azt is ki kell harcolni, hogy ugyan vizsgálják már be, és legyenek hajlandóak garanciálisan megjavítani – amivel párhuzamosan én persze hetekig cipő nélkül vagyok.
    Végül is csere lett, és mivel nem volt ugyanaz a fazon méretben, ezért másikat választottam, különbözetet meg visszautalta a bankkártyára (ekkor ellenőrizte a blokkot). Én meg csak ámultam.

  4. Na akkor én is: Azért szerintem durva lenne, ha teljesen megszűntetnék a készpénzt, főleg a loppisok, loppmarknardok és a blocket hazájában… 😀 (értsd: egy privát eladó használt cuccának eladásakor a s*ggén húzzam le a kártyámat? 🙂 )
    Az öppet köphöz: én is csak sasoltam, hogy hogy van ez a visszautalósdi, ha kártyával fizettem érte.Azt hittem elsőre, hogy az esetleges visszaélések miatt van…És maga ez az egész intézmény, hogy valósan visszaadnak pénzt, ha nem tetszik; egy csoda.Odahaza nem hinnék el.Főleg, hogy kari előtt, dec tizenpáradikán véve egy cuccot, olvastam, hogy január 8-ig visszaveszik, vagyis jó bő 3 7 volt a lejárati idő.Odahaza meg a törvényes(?) 3 napot is véres küzdelembe kerül kiharcolni, azt is csak akkor, ha télleg sérült a holmi.Hogy csak meggondoltam magam? Ugyan már, elhajtanának a búsba…

    • nekem a készpénztelen jövőképben az a legfélelmetesebb, hogy a hatalom bármikor befagyaszthatja a számládat és akkor neked annyi. szóval a szabadságérzetemet igencsak csökkentené a dolog…

    • a fizetest privat szemelyek kozott megoldhatova tettek a paypal -tipusu rendszerek, amik egy gombnyomassal utalnak penzt szamlarol szamlara, ingyen… en rendszeresen fizetek vele, nyomon kovetheto, biztonsagos es gyors:) a kp. eltunese analogiajara hozzuk fel az egykori nemesfemes fizetoeszkozok levaltasat. aki attol fel hogy eltunik a keszpenz gondoljon arra, hogy a papirpenzes rendszer is egy hitelezesi szimbolumokkal teli jatekvilag! mit er a zsebedben a ezres ha bedol a bankvilag??? egy gramm arany vagy egy nyestprem esetleg egy kilo so is szamszerusithetobb… ugyhogy hasznaljatok batran a virtualis vilagot:)

  5. Hasonlo elmenyem az usa-ban volt 2006-ban, lement az iphone ara egy nappal azutan, hogy vettem 2-t. Bementem az apple store-ba (nem abba ahol vettem) es a kartyamra visszautaltak 400 usd-t.

Vélemény, hozzászólás?

