leadtam a drótot

egy szép kedd délután – a covidos, eleve home office-os éjlet kellős közepén – megszűnt létezni a wifi és a tv adás egyszerre a lakásunkban (bérleményünkben).

mivel a telefonos ügyfélszolgálat 9-17h idősávban üzemel – kellemes svéd életstílust és work-life balancot biztosítva a dolgozóknak – csak másnap reggel tudtam felhíni őket.

Sponsrad video: Comviq-Karim lär oss dansa "dubbelbugg" - SENSES

reggel 9-kor mázlim volt, a gép szerint csak ketten voltak előttem a virtuális sorban. az ügyintéző kikérezett az ügyemről, majd továbbkapcsolt a technikai szupport ügyosztályra. legalábbis ez volt a szándék, de a kapcsolás közben megszakadt a hívás. ok. újra tárcsáztam. már 32. voltam a sorban, visszahívást kértem. fél óra múlva meg is történt, gotot10, előről elmeséltem a kínom, ismét továbbkapcsoltak. a második nő a megfelelő helyen elkezdte felvenni az adataim, majd megszakadt a vonal.

nem voltam ideges, csak nagyon. jött már tízkor a kliensem ezért ebédszünetben próbálkoztam harmadjára. sikeresen. mint egy videojátékban ismét teljesítettem a korábban elbukott szinteket, majd a kedves technikus hölggyel a vonalban kinyomoztuk, hogy a lakásunkban lévő LAN elosztó nem kap áramot vagy meghalt. ticketet nyitott és magától felajánlott 50GB ingyen mobilnetet, hogy tudjak élni. mivel a hibás hardware nem az ő készülékük felsejlett egy kafkai szopás, amint még 8 szolgáltatót végig kell hívnom, mire megvan a felelős és a megoldó ember. ehhez képest a csaj megnyugtatott, hogy ez egy egykapus ügyintézés, majd ők mindenről gondoskodnak.

nagy volt a megkönnyebbülés a részemről, viccelődtem is vele, hogy én kelet-európából jövök, úgyhogy nem vagyok ehhez az ügymenethez szokva. (elég optimista/naiv voltam a történet ezen pontján)

Comviq höjer månatliga mängden mobildata - Swedroid

szerintem nem kell elmagyarázni, hogy 2020-ban, itthonról neten dolgozva, chrome castingolva, netflixelve, disneyplusszolva, minitini gyerekkel olyan a wifi, mint a folyó víz vagy az áram. közmű, létszükséglet.

mondjuk instant megugrott a társasjátékozással és beszélgetéssel töltött órák száma a családban, ami azért pozitívum.

de a 9. napon, az őszi szünet közepén egy 4 napos hosszúhétvégére ráforduva minden wifi- és életjel nélkül már kezdtem morcos lenni.

felhívtam hát ma reggel a stockholmshemet, akiktől béreljük a lakást, hogy hallo, a hardware wtf? nem tudták. megtudták. visszahívtak. mondták, hogy egy harmadik cég a telia a dobozfelelős. oké bazmeg újabb ügyfélszolgálat, újabb hosszú várakozás. a csávókám meg le akart pattintani, hogy menjek vissza az első céghez (a net szolgáltatónkhoz, ami a comviq) és ott érdeklődjek, mert már van nyitott ticket. itt bekeményítettem és közöltem, hogy addig nem tesszük le, amíg el nem intézi. ezután feltett 3 kérdést és megállapította, ogy ez egy tipikus hiba a modemünkkel és új hálózati kábel kell, amit azonnal postára is ad. köszi

utána megint comviq ügyfélszolgálat, hogy kérjek extra ingyen mobilnetet, hogy kihúzzuk a hétvégét amíg megjön a kábel a postával. de náluk éppen rendszerhiba volt, nem tudtak netet adni. délután majd visszahívnak. visszahívtak, adtak ingyen netet és mondták, hogy várjak még egy 4-5 napot, s ha addig sem történik semmi telefonáljak megint. itt már teljesen rezignált voltam csak a szám széle rángatózott kicsit.

még mindig ugyanazon a napon járunk. ebéd után a postaládámban egy levél. csomagom érkezett a postára a teliatól. elszaladtam és meg is jött a reggel elküldött kábel.

otthon konnektorba bedug, led felizzik, wifi beizzik. csoda történt.

mi a tanulság? bízzunk a rendszerben vagy legyünk kelet-európaiak, akik mindig kénytelenek a saját kezükbe venni az ügyeket, ha szeretnének valamit elérni?

amúgy meg hihetetlen, hogy mennyire megszokjuk a komfortos dolgokat. a luxusból hamar hétköznapi lesz. a wifi meg közmű…


azt tudtad, hogy a bezzeg a svédek! blog már hangoskönyv(blog)ként is fogyasztható? megtalálod a műsorfolyamot a kedvenc podcast lejátszódon. iratkozz fel és hallgasd meg, hogyan reflektálok 8 év távlatából a korábbi írásaimra!

meddig kell a védőháló? érdemes-e felégetni a hidakat? bezzeg a svédek!?

2015 február  meddig kell a védőháló? érdemes-e felégetni a hidakat? épül a stockholmi 4-es metró!!! — Send in a voice message: https://anchor.fm/bezzega/message
  1. meddig kell a védőháló? érdemes-e felégetni a hidakat?
  2. gyermekvédelem kínos kérdésekkel és kínai volvo
  3. fogászat, kirakat és játszótér svéd módra
  4. ipari tejberizs + faji és szexista megkülönböztetés a svéd munkaerő piacon
  5. választások és balfaszságok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s