feszegettem a társadalmi berendezkedés alapvető határait

mint köztudott svédországban szinte minden vásárlás bankkártyás fizetéssel végződik, a készpénz használata szinte megszűnt.

az új 20-ason pippi långstrump váltotta nils holgersson-t

az új 20-ason pippi långstrump váltotta nils holgersson-t

vannak azonban olyan kisboltok ahol az ide vonatkozó szabályozás ellenére is meghatároznak egy összeghatárt ami alatt nem fizethetsz kártyával. a svédek pedig alapból szabálykövetők és mindent megtesznek a konfrontáció elkerülése érdekében, úgyhogy nem nyitnak vitát.

a nálunk lévő sarki boltban – amit csak “a rabló” néven emlegetünk – is kint van a figyelmeztetés, hogy 30 korona alatt csak készpénzt fogadnak el.

tegnap bugrottam venni valamit és 29-re jött ki a fizetendő összeg. nem nagyon szeretek készpénzt hordani magamnál, de amióta egyszer magas lázzal elmentem a háziorvoshoz, ahol a terminál műszaki hibája miatt nem tudtam kártyával kifizetni a vizit díjat s ki kellett vánszorogjak egy automatához kivenni pénzt a dermesztő téli hidegben; nos azóta mindig van nálam 200 korona.

ettől viszont nem szívesen válok meg, úgyhogy számat húzva nem túl határozottan kezdtem átnyújtani az egyik bankjegyet a pénztárosnak amikor előbújt belőlem a lázadó kelet-európai ördög és megkérdeztem, hogy esetleg fizethetnék-e mégis kártyával.

a csaj elmosolyodott, meghúzta a vállát s simán beleegyezett.

nos ez a kis epizód ad egy kis betekintést abba, hogy milyen punknak lenni stockhomban. yeah!

bonus track: tényleg mennyivel jobb lenne a star wars előzetes beastie boys zenei aláfestéssel:

Reklámok

4 gondolat “feszegettem a társadalmi berendezkedés alapvető határait” bejegyzéshez

  1. Vizitdíjat nem tudod fakturával kérni? Nekem is egyszer volt ilyen, hogy a kártyám nem ment, kp sem volt nálam elég és szó nélkül irtak számlát, oszt jól van, befizettem mobilbankról otthon.

  2. Lehet, hogy nem minden kórház és rendelô rendelkezik e-faktura fizetéssel, de kérdezd meg az a legegyszerübb
    Üdv

  3. Visszajelzés: Punknak lenni Stockholmban - StartHírek.hu

Vélemény, hozzászólás?

