interurbán, avagy nemzetközi reklámkampány stockholmban

egyes források szerint svédországban a lakosság 14,3%-a külföldön született és minden ötödik ember első vagy második generációs bevándorló. emellett rengeteg lengyel vendégmunkás van például, nagyrészt nekik köszönhető, hogy épül-szépül a város.

stockholm egyébként is nagyon nemzetközi város – nem véletlenül hírdeti magát, mint skandinávia fővárosa, rengeteg expat él és dolgozik itt.

20140104_170939 20140104_170913 20140104_170921

már csak ezért sem kéne meglepődnöm azon, hogy a villamoson ülve néztem az egyik mobil szolgáltató reklámját, és csak nem akart összeállni a kép. akárhogy szuggeráltam, nem bírtam elolvasni a feliratot. egy perc is eltelt mire rájöttem, hogy lengyelül van. aztán kicsit körbenéztem, és megtaláltam ugyanezt angolul és svédül is.

magyarul nem volt, és még el is bűvölt, hogy itt ilyen kampányt bevállalnak.

3 gondolat “interurbán, avagy nemzetközi reklámkampány stockholmban” bejegyzéshez

  1. Sok lengyel szöveggel nem talalkoztam, Ök beilleszkednek mert europan belul ez igy szokas, de annal többször török, arab szöveggel ellatott nyomtatvany kitöltest magyarazo szöveggel…vajon miert???

  2. Egyébként bárki vehet ilyet, vagy csak a bevándorlók? Hogy döntik el? Kérnek papírokat vagy a kicsit barnábbaknak adnak? :-))
    Én szerettem Stockholm sokszínűségét, bár az is tény, hogy nem a bevándorlok által lakottabb részen éltünk, így lehet, hogy ezért más volt, de Berlinben meg a szomszédság zöme török volt, és az sem zavart, szóval ..

  3. Hogy a mobil-kártya azon csomagját, mely kedvezö külföldi hívást nyújt, idegen nyelven is reklámozzák – ez nyilván, gesztus a célcsoportnak, hiszen svédül beszélnek ök is. Lengyelül azért, mert ök alkotják a ‘vendégmunkások’ … vagyis az ingázók nagyobb részét, együtt a baltiakkal.

Vélemény, hozzászólás?

