tetra pak művészet: tej kávéhoz

a minap egy remek bejegyzést olvastam a Finnisztán! blogon a csomagolt kockacukor svéd feltalálójának legendájáról.

palasokeri.com

ennek kapcsán eszembe jutott, hogy egy korai kultúrsokk élményemet nem dolgoztam még föl írásos formában. ma ezt a lemaradásomat pótlom.

azt már tárgyaltuk korábban, hogy a svédek ipari mennyiségben vedelik a kávét, de az alábbi képen látható tejszerkezet igencsak meglepett. még sosem láttam ilyet korábban, úgyhogy igencsak rácsodálkoztam a svéd hétköznapok eme egyszerű jelenségére.

egy újszülöttnek minden vicc új, ugyebár, ráadásul újpesti vagyok, úgyhogy bocsátassék meg nekem, hogy ennyit időzöm egy hétköznapi tejesdobozon.

először elgondolkodtam, hogy a nagy környezettudatosság, és a rengeteg hulladék, ami a tej 2 centiliterenkénti becsomagolásával jár hogyan férnek össze, de megideologizáltam magamnak, hogy így legalább tej nem vész kárba. ráadásul a malmöhöz közel fekvő tetra pak rengeteg szorgos svéd kéznek ad munkát.

az alábbi design pedig nagyon bejön a skandinávos egyszerűségével.

imádom, amikor  a hétköznapi használati tárgyakat jó érzés kézbe venni vagy csak rájuk pillantani. ettől emelkedik az életminőségem szintje.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

