a vidéki fiú esete az elektronikus recepttel

újpesti srác vagyok, de jártam már néhány helyen a világban és csak nagyon ritkán volt az, hogy olyan technikai vagy ügymeneti megoldással talákoztam, amit az én közép(kelet)-európai agyam nem bírt feldolgozni.

abban a néhány esetben viszont azonnal rámtört a keleti blokkból jövő parasztgyerek kisebbrendűség és szégyenérzete. az egyik ilyen volt, életem első találkozása az indukciós tűzhellyel 15 éve svájcban egy kölcsön pecóban. úgy kísérletezhettünk, mint a csimpánzok a laborban, de nem kaptunk kaját jutalomként, mert nem bírtuk kifigurázni, hogy csak akkor fűt a cucc, amikor az edény rajta van.

nos hasonlóan éreztem magam itt stockholmban is, amikor a háziorvosnál jártam, és gyógyszerre volt szükség. felírta az anyagot, s mondta, hogy kész a recept. én meg áltam ott bambán bólogatva és vártam, hogy kezembe nyomjon egy cetlit a fizikai valójában.

20130902-110016.jpg

a matrica az elektronikus recept manifesztálódása

erre ő elismételte, hogy már kész a recept, mehetek – de csak nem kaptam semmit.

nagy nehezen tisztáztuk a félreértést, majd felvilágosított, hogy csak menjek be egy tetszőleges gyógyszertárba, s a személyazonosságom igazolása után majd kiadják a gyógyszert.

miért van az, hogy magyarként egy ilyen esetet megélni sci-fi szerű élmény 2013-ban?

 

10 gondolat “a vidéki fiú esete az elektronikus recepttel” bejegyzéshez

  1. És az megvan, hogy ha egy éven belül többször / nagyobb értékben veszel gyógyszert, akkor, egyre kevesebbet kell fizetned, majd a 2200 kr-t elérve ingyen kapod a további gyógyszereket? A blokkodon már most láthatod “az állást”…

    A szabály ez (angolul nem találtam meg):

    >>>
    Högkostnadsskyddet är en del av läkemedelsförmånen, och fungerar som en rabattrappa. Du får mer rabatt ju högre kostnader du har för dina receptbelagda läkemedel. Vid varje nytt inköp (receptuttag) startar du där du stod efter det förra köpet och klättrar vidare uppåt i trappan.

    Så mycket betalar du själv:
    hela kostnaden upp till 1100 kr
    50% av kostnaden i intervallet 1100-2100 kr
    25% av kostnaden i intervallet 2100-3900 kr
    10% av kostnaden i intervallet 3900-5400 kr

    Du betalar högst 2200 kronor i egenavgift under en ettårsperiod, som börjar den dag du gör det första inköpet.
    <<<

      • Persze, de nem kell ahhoz nagyon betegnek lenned, hogy elérd. Meg persze jó tudni, hogy van ilyen. Szerintem nagyon humánus dolog, hogy pl. a kisnyugdíjasnak nem kell izgulnia, hogy miből vegye meg a létfontosságú, de drága gyógyszerét.

      • Ha van elektonikus-ID-t akkor az Apoteket honlapon bejelentkezve látod a receptedet vagy receptjeidet, ezenkivül tudod kontrolálni, hogy a lkövetkezö vásárláskor mennyit fogsz
        fizetni.

  2. ez nagyon aranyos lehetett…..szerintem nem szégyen ez hanem inkább jópofa:))) a kulturálatlan paraszt viselkedés na az igen-azt lehet(ne)szégyellni..

  3. LOL 😀 hat ez nagyon jo. elkepzeltem a helyzetet, tuti en is csak alltam volna ott, es vartam volna hogy tortenjen valami.

  4. Most vagy az van, hogy nekem nagyon vidéki fejem van, mert az orvos egyből elmagyarázta, hogy az e-recept hogyan működik vagy azért csinálta, mert a finneknél ezt most vezetik be és talán még nekik sem feltétlenül evidens. 🙂

Vélemény, hozzászólás?

