autó vagy tömeg stockholmban? parkolás és paradoxon

nemrégiben magyar barátaim malmöbe látogattak és elég sarkosan fogalmaztak a svéd parkolási renddel kapcsolatban. ha jól emlékszem, akkor a náci és az élhetetlen szavak mindenképpen szerepeltek a cifra jelzők közt. biztosan frusztráló is volt 3 bírságot begyűjteni az 5 nap alatt, de valószínűleg inkább az ő készülékükben volt a hiba.

20120913-132023.jpg

hol vannak a kocsik?

nos pesti versenyzőként stockholmban én is katonásnak ítélem a parkolási rendet, de szerintem korrekt a helyzet. vannak egyértelmű, élhető és érthető szabályok, amiket kőkeményen betartatnak.

például

a környékünkön fizetős a parkolás hétköznap 9-től 5-ig, a díj óránként 15 korona (kb. 500 forint a poszt megjelenésének napján). az érdekesség, hogy minden egyes utcaszakaszon van egy korlátozás. heti egyszer jönnek, és takarítanak, úgyhogy az adott idő intervallumban tilos a parkolás.

20120913-132030.jpg

kijelölt parkolóhely. fizetős hétköznapokon 9-17h. piros és kék jegy érvényes. péntek hajnali 0 és 6 óra közt tilos itt parkolni

ezt igen hamar megtanultam, mert egy szerdai napon költöztünk, s a plafonig érő cuccok kipakolása után az autót a házunk előtt hagytuk – érvényes parkolójeggyel. másnap délelőtt egy kellemes sétára indultam a gyerekkel, s látom, hogy csak a mi autónk áll az utcában. különös, gondoltam, de addigra már észrevettem a sárga cetlit az ablaktörlő alatt. 650 korona (22000 ft) büntetés, mert csütörtökön délelőtt jön a takarítógép.

a tervezett takarítás - heti egyszer

a tervezett takarítás – heti egyszer

ma már pontosan tudom, hogy a környékünkön melyik utcában milyen napon van a takarítás, így stratégiailag tudok gondolkodni a parkolást illetően, főleg, ha több napra kell letennem a kocsit.

egyébként a helyi lakosok egy telefonhívás által beregisztrálhatják a rendszámukat, s így fél áron parkolhatnak az egész zónán belül. itt három van, és a megváltott jegy az egész területre jó (kék, zöld és piros). a parkoló automata természetesen bankkártyával is működik, s a “helyi lakos” gomb megnyomásával választható a kedvezményes tarifa, amit maximum egy hétre előre lehet bedobni.

normál parkoló óra - a sárga gomb a kedvezményes tarifa

normál parkoló óra – a sárga gomb a kedvezményes tarifa

jegy a kék zónába - verzió 1

jegy a kék zónába – verzió 1

jegy a kék zónába - verzió 2

jegy a kék zónába – verzió 2

ő is rossz helyen állt. sárga cetli az ablakban. 650 SEK f*ck, f*ck, f*ck! - ahogy a rendszám mondja

ő is rossz helyen állt. sárga cetli az ablakban. 650 SEK f*ck, f*ck, f*ck! – ahogy a rendszám mondja

egyértelműen látszik, hogy itt sincs kolbászból a kerítés, és nincs ezer forintér egész éves lakossági parkolómatrica, mint otthon.

létezik az ingyenes, de időben korlátozott parkolás intézménye is, ami nekem kicsit furcsa volt eleinte. ezzel főleg bevásárlóközpontok, uszodák, illetve egyéb kereskedelmi egységek előtt lehet talákozni.

kijelölt parkolóhely, max 3 óra 7-16 óra közt. parkoló "tárcsa" kötelező

kizárólag az uszoda és a sportcsarnok vendégei részére kijelölt parkolóhely, maximum 3 órara 7-16 óra közt. parkoló “tárcsa” kötelező

az ilyen helyeken az autó tulajdonosának felelőssége, hogy az szélvédő mögé helyezett szerkentyűn jelezze, mikor tette le a kocsit. ha a megengedett időtartamnál hosszabb idej állsz ott vagy elfelejtetted beállítani a tárcsát, akkor büntiben lesz részed, melynek mértékéről szerencsére tapasztalat hiányában nincs konkrét információm.

parkoló tárcsa, vagy minek nevezzem. régen sosem értettem, hogy a nyugatról importált használt kocsik némelyikében miért és mi volt ez

parkoló tárcsa, vagy minek nevezzem. régen sosem értettem, hogy a nyugatról importált használt kocsik némelyikében miért és mi volt ez

egyébként ilyen kis baszokat minden bevásárló központban ingyen osztogatnak (nyilván ez itt a reklám helye), de ha akarsz vásárolhatsz is. létezik digitális változat is, ami van annyira intelligens, hogy magától kiírja a kocsi leállításának időpontját, így tuti nem felejted el a dolgot. a korrekt helyeken, mint például a fenti képen szereplő uszodában a bejáratnál van egy cetli, ami emlékezteti a szenilis sofőröket a kötelezettségükre – utólag is köszi.

megéri kocsival járni?

egy egyszerű fejszámolással eljutunk arra az eredményre, hogy ha nem autóval jársz dolgozni, akkor kb. 1000 korona egy havi parkolás az utcán, ami majdnem 1000 km-re elegendő benzinpénznek felel meg. a tömegközlekedés kellemes, viszont a havi bérlet 800 korona. szóval, 1800 korona, hogy ne kocsival járj melózni.

tekintve, hogy a legtöbb nagy cég a városon kívül bérel irodát a napi leküzdendő távolság simán 20 km. oda is és vissza is. nekem ez például villamossal és metróval több, mint egy óra, míg kocsival ott vagyok 25 perc alatt, ha nincs digó, de a nagyon rossz átlag is 40 perc. ez azt jelenti, hogy napi majdnem egy órát spórolok azzal, hogy a kényelmes, meleg kocsiban ülök, s nem a metrón környezetbarátkozom.

a gazdaságossági számításhoz még hozzá kell venni, hogy a tömegközlekedés előnybe hozás érdekében a munkáltatók nem adhatnak ingyen parkolóhelyet a dolgozóknak, így mindenhol fizetni kell azért átlag 300 koronát havonta.

szóval a képlet a következő:

heti 20 nap kocsival a melóba (9 literes átlagfogyasztással számolva): 20*42*0,09*15+300= 1434 :-

közösségi közlekedéssel: a bérlet 800+1000 a parkolás az utcánkban= 1800 :-

szóval így van az, amikor olcsóbb kocsival járni, bár a 350 koronás különbségbe még bele kell kalkulálni az amortizációt, az adókat, a karbantartást, a biztosítást és egyebeket.

csak a parkolásra kell odafigyelni.

a másik bírság, amit begyűjtöttem az szabálytalan helyen parkolásért volt. hiába van jegyed, ha rossz helyen állsz, s ráadásul a bírság ilyenkor egy ezres. ennyibe került megtanulnom, hogy itt 10 méterre kell állni a zebrától. ez sajnos nem volt fölfestve, viszont a sárga bűntetőcetlin rajta volt, hogy csupán 3,8 méter távolságot hagytam. nyilván lézerrel lemérték.

tanulág nincs, csak annyi tán, hogy érdemes követni a rendet és elvégezni néhány kalkulációt.

akit érdekel jobban a téma, az olvashat egy cikket a stockholmi munkábajárás viszontagságairól itt.

22 gondolat “autó vagy tömeg stockholmban? parkolás és paradoxon” bejegyzéshez

  1. Gondoltam, hogy Stockholmban – természetesen – sokkal jobban műxik a rendszer, mint Malmöben :-))) A “náci, élhetetlen” parkolós sztori azért érdekelne, most már kíváncsi lettem…de abban egészen biztos vagyok, hogy a szabályok nem ismerete és/vagy be nem tartása mindenhol tud kellemetlen tapasztalatokat okozni. Még Stockholmban is, ugyebár (ld. utcatakarítós eset).

    Az “olcsóbb autóval munkába járni” témakör és társai nekem kicsit vesszőparipáim. Mégha neked pénzben olcsóbb is, más azért issza a levét (károsanyag-kibocsátás, üvegházhatás és ennek mindenféle klíma- és egészségügyi következménye) – sőt te is. Nem hülyeség az a tömegközlekedés, meg a biciklizés…nem véletlenül próbálják “előnybe hozni”. Én többek között ezért is szeretek ebben az országban élni, és nem “a kontinensen”. (Mert ugye a skandináv államok nem a kontinens részei – a svédek szerint.)

    • nyilvánvaló, hogy az olcsóbb az egy leegszerűsített szempont. viszont én vagyok annyira önző, hogy azt a napi 1-1,5 óra megtakarított időt a családommal töltsem. ez hetente 5 egy évben pedig több, mint tíz teljes nap. nekem ez egér egy kis CO-t. bocsánat a balkáni világlátásomért.
      egyébként priusra gyűjtök, ha ez számít valamit.

    • Emőke, egyébként sokadszori olvasásra értettem meg, hogy te a bevezető mondatomat úgy vetted, hogy stockholm jobb parkolás szempontjából, mint malmö. egyáltalán nem gondolom, így, nincs is a malmöi helyzetről tapasztalatom. egészen egyszerűen arról van szó, hogy a pesten kondícionált barátaimmal ott esett meg a dolog az eurovision alatt, s erről általánosítottak, hogy svédország élhetetlen.
      az érthetőség kedvéért átírtam a bevezetőt. remélem, így már egyértelmű.
      és köszi a sok hasznos hozzászólást.

    • A naci es az elhetetlen fogalmakkal teljes mertekben egyetertek! Eszak-Stockholmban elek az Arlandai Repter mellett. Ennek mementojakent az egesz Sigtunai jarasban a repteri dijazas ervenyes, ami a duplaja az osszes kornyekbelei jarasenak. Az embernek, ha tetszik, ha nem, itt jo par 1000 koronat kell tanulopenzben fizetnie mig megtanulja a sved parkolasra vonatkozo szabalyok legalabb egy reszet. Elso itteni autos evemben tobb mint 4000 koronat fizettem be nekik, amibol mindossze egy darab (700SEK) buntetes jogossagat ismerem el.
      Elso dupla buntetesemet (1400SEK) azert kaptam mert 24 oranal tovabb parkoltam egyhelyben. Felhivtam oket es mondtam, hogy itt csak egy P betu van, semmilyen mas idokorlatozasra utalo jelzes vagy tabla nincs. Valasz: A sved kressz szerint kozteruleten egyhelyben maximum 24 orat lehet allni! Kulfoldikent menthetetlenul beszopod ezt! Masodik kerdesem: OK, de megis miert kaptam dupla buntetest? Nem alltam ott 48 orat csak kb. 34-et. Valasz: ha mar egy buntetest kaptam es nem viszem el onnet a megbuntetett kocsit, akkor utanna jogukban all 6 orankent ujabb es ujabb bunteteseket kironiuk ram. NACIK!!!! Kethavonta latok kulfoldi rendszamu autokat !!!4!!! darab (azt hiszem ez a torveny adta maximum…mert ha nem ez lenne, akkor szerintem ott satoroznanak a kocsi mellett a parkoloorok) sarga cetlivel kidekoralva a Marstai vasutallomas parkolojaban, ahol mondanom sem kell, hogy szinten csak egy P tabla van kihelyezve. Szegenyek!
      Amugy az egesz rendszer atlathatatlan. pl. a jaras buntet, a Transportstyrelsen szamlajara fizeted be a buntetest es ha fellebbezel, akkor azt a rendorseg biralja el (hozzateszem, hogy felesleges nekik irni).
      Kaptam mar duplabuntetest egy olyan helyen is, amit a jarasszekhely informaciopultos kisasszonya ajanlott (gondolom megsajnalt, elozo tortenetemet hallva), am 3 honap gondtalan parkolas utan valaki onkenyesen megvaltoztatta a parkolasi rendet a parkoloban es az uj tablak felszerelese mellett egyidejuleg (mindenfele elozetes propagacio nelkul), inkabb megszortak 14 autot (koztuk az enyemet is) duplabuntetesekkel. A jarason az illetekes szakember arra a kerdesemre, hogy ezt a huzast mennyire tartja etikusnak, csak annyit valaszolt, hogy jogukban allt igy cselekedni de azert majd megpenditi (sosem penditette meg!) a dolgot a fonokenel. Hangsulyoznam, hogy ezek a tortenetek nem Svedorszagrol szolnak, hanem errol az egesz mocskos bizniszrol, amiben a svedek sem jobbak mint a magyarok vagy az osszes tobbi nemzet. Megegyszer NACIK!!!

      • engem 1,5 ev alatt 4* buntettek meg, de minden alkalommal a szabaly nem ismerete allt a hatterben. 2600:- tanulopenz. nem olcso.

        egyebkent ahol mi lakunk egy hetre be tudsz dobni elore a parkolooraba, szoval a max. 24 oras parkolasi korlatozas kozteruleten meglep. nem tudtam errol.

      • És hogy bizonyítja, hogy nem mozdult el az autód 24 órája? És ha elmentél vele, csak ugyanoda álltál meg? Mi van, ha arrébb gurulsz 15 cm-ert? 😀 Egyébként meg pont az a jó a skandináv és Mo-tól nyugatibb országokban, hogy vannak civil szervezetek, és van fogyasztóvédelem. Szóval legközelebb jelentsd fel őket. Hivatalosan, és hívd fel a fogyasztóvédelmet. 😉 Tapasztalataim szerint ilyenkor a következők történnek: visszautalják a pénzt septiben, és írnak egy jó hosszú elnézést kérő levelet. 🙂 (Azt nem tudom, a fogyasztóvédelem mennyire mázsálja meg őket).

  2. Nyilvánvaló, hogy én sem élem azt az ideális, környezetbarát életet, amit jó lenne, ha. És az is önző dolog, hogy valahol örülök, hogy most már 39 éves vagyok és nem mondjuk 3…sajnos úgy néz ki, hogy ezen a Földön nem lesz olyan jó embernek lenni mondjuk 20-40-50 év múlva…amúgy nagyon optimista vagyok – ebben nem.

    Prius. Pont most olvastam Stephen Emmott könyvét (10 Billion – fájdalmas, de fontos könyv), amiben – sok más mellett – éppen ezt írja:

    “I confess I used to find it amusing, but I am now sick of reading in the weekend papers about some celebrity saying: ‘I gave up my 4×4 and now I’ve bought a Prius. Aren’t I doing my bit for the environment?’

    They are not doing their bit for the environment. But it’s not their fault. The fact is that they – we – are not being well informed.

    The behavioural changes that are required of us are so fundamental that no one wants to make them. What are they?

    We need to consume less. A lot less. Less food, less energy, less stuff. Fewer cars, electric cars, cotton T-shirts, laptops, mobile phone upgrades. Far fewer.

    Yet, every decade, global consumption continoues to increase relentlessly.”

    …ésatöbbi.

    Nem hibáztatlak, nem. Mindannyian benne vagyunk a buliban. Az idő meg fontos.

  3. Haha, jó kis téma ez a parkolásdi.Előre bocsájtom, hogy rühellek mindenféle konstrukciót, ahol fizetni kell a parkolásért.Régen ingyenes volt mindenhol.Aztán jött valami okos, hogy milyen jó kis bevételt lehet belőle csinálni.Amikor ingyenes volt, az hogy fért bele a büdzsébe?Meg kicsit olyan korrupció-szaga van az egésznek.Miszerint, itt tilos parkolni!Ja, hogy van pénzed?Akkor ha fizetsz egy kicsit, szemet hunyunk…Ugye?

    Egész egyszerűen az a bajom, hogy nem kapok semmit a pénzemért.Az mondjuk más, ha őrzik, vagy fedett, netán fűtött és nem kell a jeget kapargatnom, vagy szellőztetnem a 90 fokot a kocsiból.

    Lulujóban az volt, hogy a városközpontban még szombaton(!) és vasárnap (!!) is fizetni kellett, ha helyi vagy, ha nem.Vasárnap nagylelűken csak 9-15 volt a fizetős időszak, nem 9-17ig.Aranyos, nem?Nekünk szerencsére volt dedikált parkoló, ami egy havi összegért járt, már nem emléxem, mennyiért.Takarítás néha volt, ami azt jelentette, hogy eltolták a havat géppel.

    Itt Södertáljéban még ennyi sincs és ráadásul idióták csomószor teledobálják a parkolót törött üvegszilánkkal.Vagy ott törik össze, nem tudom..Már egyszer kellett emiatt gumikat cserélni, mert egyet kiszúrt egy szilánk és csak egyet nem akartam cserélni, mert ugye nagyon eltérően tud fogni egy új meg egy régi, ráadásul pont elöl.Így hát vehettem 4-et, hurrá.Mindezt néhány s*ggfej miatt.A régiek elmentek volna még azért valamennyit.Emiatt nekem kell takarítanom a parkolóhelyet.Általában a téli hóelhányás is szokott játszani.Persze saját erőből… (Itt is látszik,már nem először számomra, hogy Stoki /esetleg még Malmö, Göteborg/ egy olyan kis kirakatváros, ott frankó minden, a többi hely meg le van sz.rva… 🙂 Szóval nagyon ne általánosítson belőle senki…)
    Ez a Stoki-beli kék, sárga stb parkolójegyet nem értem.Sokat látom ezt kiírva, de bárhol kell parkolnom és fizetnem, mindig fehér színű a jegy… 😀 Vagyis pont olyan, mint a pesti rendszer.
    Ami viszont jó dolog, hogy utcán parkolva is egyre több helyen (sőt, döntő többségben) az utólag fizetős, ezáltal a valós díjat kicsengetős rendszer van.Mint a parkolóházakban.Ezért vastaps jár.
    Illetve szintén jó még a hivatalok, iskolák, óvodák, stb előtt előforduló 15 percig ingyenes parkolók is.Ezek a helyek télleg a bejárat szájában vannak és az “épp csak bedobok valamit” esetekre szólnak.Ezért is jár az állva ováció.
    A kocsi vs tömegközlekedés morfondírt nálunk is az autó nyerte egy idő után.Jött a gyerek, inkább a vele töltött idő lett fontosabb, ráadásul szétverték 2 évre a vonatközlekedést, ezáltal még hosszabb lett a bejárás.Tetézvén a dolgot, szülés után csak 4 órában dolgozott, ehhez társult volna 3 órányi közlekedés, hát nem, köszi. Került asszonynak is egy kis járgány, legalább belejött a vezetésbe, meg tud menni bármikor máshová is sokkal gyorsabban.Ráadásul errefelé vannak érdekes alakok, révén, hogy vadul bevándorlós környék, szóval nyugodtabb vagyok.
    Ha stokiban laknánk és csak metrózgatni kéne, az más lenne; bár akkor is valszeg bringáznék, vagy robogóznék.Pesten is megfelelt.
    Én spec utcasaroktól parkoltam 3,6 méterre a 4 méter helyett.Nem keveset emlegettem az útszéli édes anyjukat, mindenféle kontextusban.Meg olyan is volt Skavsta reptéren, hogy épp csak megálltam, ki se szálltam, le se állítottam még a motrot, de már jött a nyavajás rendőr, a bírsággal, mert hogy ilyen sraffozott rész volt, busznak fenntartva.Persze busz az sehol nem volt.Szóval ez a Svédország is keményen rendőrállam.Gondolkodok valami másik országbéli rendszámok beszerzésén erősen.Valahogy védekezni kell… 😛
    Igazából az usa-módszer tetszik a legjobban, nevezetesen az lcd-rendszám, bármit ki lehet íratni rá és pont úgy néz ki mint a lemez…
    Bocs a hosszért, most látom, majdnem poszt méretű… 😀

    • jómagam is mélységesen egyetértek azzal, hogy parkolásért és wc-ért szivatás pénzt kérni.

      egyszer viszont volt egy olyan tapasztalásom, amitől picit árnyaltabbá vált a véleményem.

      budapest belvárosába jártam mindig fodrászhoz, a belgrád rakpartra. ez tőlünk kocsival 7 perc, bkv-val 40. így még az sem érdekelt, hogy óránként 400 forint a parkolás, inkább kocsival mentem. volt egyszer, hogy valami áthidaló ünnepnapon a parkolás ingyenes volt a városban, mintha hétvége lenne. nos odaértem időben a fodrászhoz, majd 30 percet köröztem parkolóhely után kutatva – sikertelenül. hosszó, csapzott hajjal, dolgom elvégezte nélkül távoztam a helyszínről igen frusztráltan.
      szóval megtapasztaltam, hogy a parkoló díjért azt kapod cserébe, hogy van hely. mert amikor ingyenes, akkor még az is kocsival jön, akitegyébként ez viszatartana. s a 3 vagy x órás időkorlát sem hülyeség.

      a kés, piros jegyet itt stockholmban úgy nyomtatják, hogy fehér a papír, de a szélén egy csík színezett. ez nem annyira korrekt, mint a tényleges parkolási időért fizetett díj (lásd még sms fizetés), de legalább máshol is használhatod, ha továbbállsz.

      redszám: a magyar pl. egy kézenfekvő megoldás, és akkor a dugódíjat sem kell fizetni, igaz? ráadásul otthon olcsóbbak a használt autók. én pl. multiplákat nézegetek, de itt svédországban olyat gyakorlatilag nem lehet kapni. a priusok meg mind lefingott taxik.

      • Nem tudom, Pesten általában még pénzért parkolva sincs hely (hej!).Illetve csak max manapság, mert hogy már nem bírják fizetni az emberek a parkolást meg a benzint se.Lassan az autót se.
        A hardkór belvárosba meg motor kell, ősszel-télen esőbe meg még inkább (tudom, kicsit szívás…), mert akkor az összes b@rom ember kocsival jön be a városba.

        idevágó poén: http://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/how-to-avoid-traffic-jams-35319_1.jpg

        jegy: Akkor én még nem láttam ilyet, mármint szinezett parkolójegyet.De még olyan embert se, akinek legalább a szomszédja használt volna ilyet… 😀 Persze nincs ezzel baj, hisz kb havonta járok be Stokiba.

        Rendszám: ááá, épp pont nem magyart akarok, mert abból tudják/tudhatják a környéken lakók, hogy ki vagyok.Könnyű lelepleződni.Valami törd parti rendszám kéne…
        A dugódíjjal nincs sok bajom normálisan.De most jött egy kib@..tt büntetés, mert nem fizettünk be 20 (betűvel is: húsz!) koronát trángzelskattba.A pótdíj meg 500 korona volt; épp csak 2500%. Dögöljön már meg a transzportsztírelzen is… }:-[[.Nem akartuk elbliccelni a sz@ros 20 koronájukat, csak elsikkadt a papír valahogy.Szitkozódtam vagy egy fél órán keresztül.De egyébként ezzel nincs bajom, főleg így, hogy lehet automatizálni.Mikor ide költöztünk, be voltam rittyentve, hogy majd félre kell állni, automatákat kell keresgélni (már a dugódíjhoz) de nem lesz hely hozzá, aztán ha meg megoldom szabálytalanul akkor megbírságol a parkolóellenőr vagy a rendőr is….ááá.De így okés a dolog.Egész addig, amíg ilyen 20-40 koronák jönnek csak havonta… 😀

  4. Ja, ezek a képek a Sjöstadból származnak?Milyen az új lakás?Főleg az ablakok szigetelése illetve a födém, falak hő, hangszigetelése érdekelne.Már ha nem titok.Meg ha van összehasonlítási alapod másik, régebbi, vagy szintén új lakásokkal… akár posztként is jöhet.Köszi. 😀

  5. A mi stockholmi tapasztalatunk a következő: megérkeztünk egy parkba, nevet nem írok, híres turisztikai látványosság. Ember sehol, csak parkoló automata, a térképen a park kicsinek és áttekinthetőnek tűnt, megvettük a parkolójegyet másfél órára. Bementünk a parkba, majd eltévedtünk, sajnos 30 perc késéssel rohanva találtunk vissza a kocsihoz. Ez délután 13 órakor történt, parkolódíj 17 óráig fizetendő. Olyan bírság várt ránk, ami megfelelt volna másfél napi parkolódíjnak. Ha ezt korrektül intézik, vagy kifizettetik a túllépést, vagy 17 óráig a díjat, de ezt mindennek nevezném, csak korrektnek nem! Mivel embert nem láttunk sehol, tehetetlenül álltunk és nyugtáztuk egy délelőtti séta a parkban többszáz koronás kirándulás lett. Korrektnek egy belépéskor jegyhúzó kilépéskor fizető rendszert találtam volna! Mi egyet megtanultunk, itt Stockholmban inkább kétszeres időre megvesszük a jegyet ilyen helyen!!!

    • A büntetés – pl. parkolási – lényege, hogy az ember jól megtanulja a leckét. Ha ez sikerült, a büntetés elérte célját… Ha a “büntetés” túl humánus, a kutya se figyel oda legközelebb (“majd kifizetem utólag, úgyis ugyanannyiba kerül”) – így neked legközelebb nem lesz parkolóhelyed sem a turisztikai látványosság közelében az így gondolkodók miatt…szóval hihetetlen, de ez érted is van 🙂

    • Na, ja, van ez így semmi meglepő nincs benne, sajnos.:-( Szerintem érdemes beállni a parkolóházakba, vagy föld alá; ott mindig idő alapon megy a fizetés, ahogy te is írod.És nem az van, mint Pesten, hogy a parkolóház ötször annyiba van, mint az utca.Pl a skanzennél föld alatt, fűtött, zárt helyen, sok parkolóhely közül választva (télen nem rossz az…) 12 korona/10 perc; előtte az utcán egy kis placcon nyomorogva meg egymásra állva, szorosan, fagyott ablakkal, esetleg 30 centi ajándék hóval stb 11 korona/10 perc. Nem kérdés, melyiket választottuk.

  6. Visszajelzés: a stockholmi forgalmi dugók kulturális oka | bezzeg a svédek!

  7. Visszajelzés: épül a stockholmi 4-es metró!!! | bezzeg a svédek!

  8. Visszajelzés: az első komolyabb kiakadás és kelet-európai a reflexek | bezzeg a svédek!

Vélemény, hozzászólás?

