estelle egy éves lett: betekintés egy monarchiába

egy a szocializmus utolsó másfél évtizedében újpesten felcseperedett, első generációs értelmiségi család sarjaként mindig is viccesnek tartottam az európai monarchiákat.

számomra eléggé felfoghatatlan például, hogy a svéd királyi család tagjainak a szüli/névnapja jelölve van a kalendáriumban, illetve, hogy e jeles napokon a tömegközlekedése eszközök és a közintézmények fel vannak lobogózva nemzeti színűleg.

mondjuk nem is vagyok mérvadó a fent említett kultúrális háttérrel, de tegnap tényleg megakadtam egy percre.
20130224-071308.jpg

pont egy évvel ezelőtt 2012.02.23-án született meg viktória hercegnő kislánya estelle silvia ewa mary mindenki nagy örömére. a fenti kiadvány pedig az első születésnapjára jelent meg, hogy összefoglalja az alattvalóknak az elmúlt év fontos eseményeit, különös tekintettel károly gusztáv király unokájára.

20130224-071326.jpg

miközben én földbe gyökerezett lábbal, katatón állapotban meredtem az alig 2500,- forintnak megfelelő összegért árusított sajtótermékre a pénztárnál, a feleségem már föl is tette a szalagra, s én csak némán tátogva fizettem, mint egy katonatiszt.

20130224-071334.jpg

itthon azonban rájöttem, hogy remekül döntöttünk, mert rém szórakoztatónak tartom ahogyan – persze gondos pr szűrőn keresztül – bepillanthatok a rojál femili életébe.

érdekes például látni, hogy a kisunokának pontosan olyan szánkója van, mint az én lányomnak. persze míg mi rózsaszínt vettünk, addig szerencsétlen estelle kéket kapott sárga ülőkével. értik, ugye?

az alábbi kép azt a nemes pillanatot örökíti meg, amikor a hagyományoknak megfelelően a miniszterelnök megjelent a szülészeten, hogy “szemtanúja” legyen a  szülésnek, és hitelesítse a királyi sarj származását egy stemplivel. az a durva, hogy régen tényleg végignézte a hivatalos szerv, hogy az a gyerek jön-e ki abból a testnyílásból – biztos volt néhány visszaélés korábban.

20130224-071318.jpg

20130224-071345.jpg

nekem a legjobban a hagyományörző cuccok tetszenek. biztosan a vérzivataros magyar 20. századi történelem miatt gondolom így, de valahogy megnyugtató látni, hogy a trónörökös lanya a keresztelőjén egy 100 éves családi ruhát viselt, amihez semmilyen politikai felhang vagy hátsó gondolat nem kapcsolódik.

20130224-071356.jpg

meg alapvetően sokkal érdekesebb ezt a magazint lapozgatni, mint a story-t (a sztár magazin), amiben azt sem tudom, hogy kiket mutogatnak. ha valaki már szerepelt egy valóságsóban, akkor örülök, hogy legalább láttam korábban.

itt pedig még estelle királyi játszópajtásairól is adnak egy körképet, hogy lássuk európában nem csupán svédországban szaporodik a királyi család.

20130224-071402.jpg

nem bírom ki, hogy ne említsem meg mennyire kíváncsi lennék egy hasonló kiadvány fogadtatására magyarországon, ahol a kormányfő vagy az államfő unokáját mutogatják lekesen…

Reklámok

2 gondolat “estelle egy éves lett: betekintés egy monarchiába” bejegyzéshez

  1. az első képen elképesztően szörnyű az anyuka ruhája 🙂 a monarchiák viccesek, én nem tudom őket komolyan venni. pont, mint a pápaság. elavult, és felsőbbrendűségen alapszik. ez az összeállítás sem jobb, mint a story magazin. .)

  2. Ez persze nem hivatalos kiadvány, csak az Expressen nevű bulvárújság különkiadása. Szóval Story Magazin minőség és háttér…

    De vannak külön “királyi” újságok (általában színes hetilapok) királyi és hercegi “hírekkel” és pletykákkal, én csak párat láttam, orvosi váróteremben, hát rémesek azok is 🙂

    És persze sokan vannak a monarchia ellen Svédországban is, nagyon sokba kerülnek (nemcsak a szűkebb család van ám, nagy a rokonság is). Az ellentábor szerint nagy marketingértékük van külföldön, pl. sokan jöttek külföldről a Victoria esküvőjére (trónörökös). Persze ezt nehéz mérni.

    Ja igen, idén is lesz esküvő, a húga (Madeleine) házasodik egy amerikai businessman-nel. Ők New York-ban is laknak, de ez nem jelenti azt, hogy Madeleine ne kapna a családi apanázsból. Na, nem irigykedem ám, csak ilyen vetülete is van a jelenségnek.

Vélemény, hozzászólás?

