ikea szótár

ha azt mondom: svédország, akkor legtöbben az ikea-ra asszociálnak. nem hiába a világ 89. legértékesebb brandje 2012-ben.

fogadok, hogy neked is van legalább egy bútorod vagy kiegészítőd az áruházból, és a 100 forintos hot-dognak sem tudtál ellenállni, amikor hulla éhesen, a padlón lévő vercukorszinttel kóvályogtál ki a kasszától!

jómagam nagy rajongó vagyok már régóta számos okból, de van egy dolog, amit borzasztóan utálok. ez pedig nem más, mint amikor egy látogató érkezik az otthonomba, és a belépés után azonnal azonosítani kezdi a bútorokat:

– nézd már, jokkmokk asztal!

– az meg egy besta polc!

egyrészt szarul érzem magam, hogy tömegbútorom van (azt gondolom, hogy a vendég azt gondolja, hogy nincs egyéniségem), másrészt meg biztos vagyok benne, hogy ha így vágja a termékeket, akkor képben van az árakkal is és fejben azonnal mindenre ráteszi az árcédulát ezzel is kimutatva, hogy mekkora csóró vagyok.

de a legjobban az idegesít, hogy fingom sincs mit jelent az a jokkmokk, míg ő kisujjból rázza ki a björon, koldby és limmaren szavakat.

szóval a látogatás első percében kiderül, hogy én, a vendéglátó, csóró, fantáziátlan és műveletlen paraszt vagyok, és ezeken a területeken nyilván szöges ellentéte a kedves vendégemnek, akit már ilyenkor megcsapnék egy äggmökkel.

de megtaláltam a megoldást!

erre a linkre kattintva egy mindenre kiterjedő szótárat nyitsz meg, ami az összes létező ikea termék nevének jelentését tartalmazza. hiánypótló összeállítás.

most pedig megyek, és bemagolom az összeset, hogy legközelebb vissza tudjak vágni, ha szorult helyzetbe kerülök.

ja egyébként tudtad, hogy az ikea temrékek elnevezése az alábbi kategóriák egyikébe esik:

  • normál svéd szavak
  • elferdített svéd szavak
  • skandiván személynevek
  • skandináv helységnevek (a honlapon térkép is van)
  • beazonosíthatatlan elnevezések
Reklámok

7 gondolat “ikea szótár” bejegyzéshez

  1. Haha, én pont lesz@rom, ki mit gondol a bútorainkról.Szeretem az ikeát én is, de azért olcsó, csóró bútoroknak nem gondolnám.Bár kétségtelen, hogy ez a legolcsóbb idekint, de valahogy kissé kezdenek elszállni az áraik.Pl mi az isten kerül pár pozdorja-lemezből (értsd faforgács+ragasztó+némi laminált felület) álló 4×2-es állványon 30-40ezer forintba (nem tudom, most hirtelen a nevét, keresni meg lusta vagyok), egy olyan országban, ahol több fa nő mint fűszál?

    Jokkmokkban meg voltam már vagy 3-szor, meg fürödtem is a tóban nyáron!! szóval ismerem. 😀 Helyes kis városka, a sápmik központja.A városnév olyasmi dallamú szó amúgy, mint a magyar ukkmukkfukk… 🙂
    A szótár kiváló, bár volt egy hasonló cikk asszem a Zindexen, persze csak kivonatosan.

  2. Amennyiben egy svéd mérte fel így a lakásodat, ne csodálkozz. A svédeknél irigyebb népség aligha létezik.
    Amúgy meg ők is jórészt az ikea-ban vásárolnak, nyilván azért tudják mindennek a nevét. Én is vásárolok náluk, de gyűlölöm, mert a vesém leszáll mire összerakok valamilyen bútort.

    Egyébként az ikea nem svéd már több mint 20 éve! :))))

  3. Visszajelzés: polestar volvo | bezzeg a svédek!

  4. Visszajelzés: egy rendhagyó panel lépcsőház | bezzeg a svédek!

Vélemény, hozzászólás?

