szobafogság oktató jelleggel

nem tudom, hogy te hogy vagy vele, de én mindig izgatottan ébredek az első napon, ha külföldön vagyok. óriási bennem a vágy, hogy lerohanjak az utcára, és magamba szívjam a hely szellemét, körülnézzek a környéken és ráhangolódjak az aktuális frekvenciára.

habár elég jól feltérképeztem már az itteni terepet, mert vagy tízszer voltam korábban stockholmban, ma mégis ez az ismert vágy ébresztett egy mély, öntudatlan álomból hajnali 5-kor. persze megint meg kell szoknom, hogy nyáron egész éjszaka világos van, még akkor is, ha olyan esős szar az idő, mint ma.
20120602-104546.jpg

de mire tanít ez az extrém időjárás?

az immáron 25 éve svédországban élő magyar apósom minden évben kocsival szokott utazni magyarországra, és érdekes tapasztalatot osztott meg velem. ő úgy érzi minden alkalommal, amikor levezet hozzánk, hogy egyre jobban fel kell pörögnie a forgalommal dél felé haladva. már a németeknél is sokkal magasabb az adrenalinszintje, annak érdekében hogy képes legyen alkalmazkodni az ottani fordulatszámhoz, de a tetőfokot mindig pesten éri el, ahol ha egy percre is elmélázol a zöldnél, akkor már vérben forgó szemű, embervérre kiéhezett zombik nyomják tövig a dudát, és ravatalozzák fel az édesanyádat élve.

na most kb. én is ilyen kidülledt szemű baromnak érzem magam, ahogyan az első napon – ami ráadásul szombat – mindent el akarok intézni. arról már értekeztem ugye, hogy két listám volt. az egyik az otthoni lezárandó ügyeké, a másik az itteni teendőké. az elsőt sikeresen végigpipáltam az utolsó pillanatra, és mint üzött vad úgy távoztunk otthonról.

bandirepublic elhagyja a helyszínt

még magyar viszonlatban is iszonyat feszített volt a tempó az elmúlt hetekben, és csak az lebegett a szemem előtt, hogy mindent elrendezzek utazás előtt. folyamatosan mantráztam magamnak, hogy majd itt kint kipihenem magam, de ma reggel még az otthoni lendülettel ébredtem:

most azonnal mindent el akarok intézni, áááá!!!

na ez az a hozzáállás, ami itt a svédeknél teljesen tájidegen. a minket fogadó borzalmas időjárást is úgy értelmezem, hogy addig szobafogságban vagyok, amíg nem sikerül lenyugodnom.

az itteni listám végrehajtása sokkal inspirálóbb, mint az otthoni volt, melynek minden egyes tétele szükséges nyűgöt jelentett számomra. most minden újabb elvégzett teendővel az életminőségem látványosan javulni fog, ami óriási motivációt jelent.

az első lecke: “a végtelen türelem azonnal eredményt hoz”

nem szabad azonban rohannom; meg kell találnom az optimális tempót, ami működik az itteni kultúrában, és ki is elégíti a haladás iránti vágyamat. úgyhogy ma csak egy +46-os mobilszámot intézek magamnak, és beérem ennyivel.

remélem jutalomból eláll az eső, és sétálhatunk végre egyet a környéken!

Reklámok

Egy gondolat “szobafogság oktató jelleggel” bejegyzéshez

Vélemény, hozzászólás?

